Upiór Opery
- Kategoria:
- klasyka
- Seria:
- Klasyka w eleganckiej edycji [Świat Książki]
- Tytuł oryginału:
- Le Fantôme de l'Opéra
- Wydawnictwo:
- Świat Książki
- Data wydania:
- 2024-04-26
- Data 1. wyd. pol.:
- 1948-01-01
- Data 1. wydania:
- 1995-01-01
- Liczba stron:
- 320
- Czas czytania
- 5 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788381395786
- Tagi:
- literatura francuska klasyka gotyk powieść grozy paryska opera kompozytor Anne Bachelier
"Upiór opery" gotycka powieść grozy z 1909 roku autorstwa Gastona Leroux, francuskiego pisarza i prawnika, do dziś zaskakuje i zachwyca czytelników wartką akcja i wielowątkową fabułą.
Tytułowy Upiór to w istocie genialny architekt i kompozytor o imieniu Eryk. Obdarzony barwnym życiorysem, błyskotliwym umysłem, ale też zdeformowanym ciałem, od lat zamieszkuje podziemia Opery Paryskiej. Pewnego dnia w operze pojawia się młoda, utalentowana sopranistka – Christine Daaé, w której Eryk zakochuje się bez pamięci. Ją z kolei łączy uczucie z wicehrabią Raulem de Chagny. Gdy umiera ojciec śpiewaczki, ta z rozpaczy traci głos. Owładnięty obsesyjną miłością Eryk postanawia pomóc dziewczynie odzyskać umiejętność śpiewania, porwać ją i rozkochać w sobie.
Czy uczucia Eryka zostaną odwzajemnione? Czy śpiewaczka odzyska swój unikatowy głos? Jak dalej potoczą się losy Eryka, Christine i Raula?
Historia Upiora z Paryskiej Opery stała się inspiracją do stworzenia licznych ekranizacji. W 1986 roku na londyńskim West Endzie miała miejsce światowa prapremiera musicalu, który na podstawie historii Upiora stworzył Andrew Lloyd Webber. Musical "Upiór w Operze" stał się najbardziej dochodowym musicalem w historii, odnosząc gigantyczny sukces na najważniejszych scenach musicalowych na całym świecie, m.in. na Broadwayu, gdzie był najdłużej w historii granym spektaklem.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 2 986
- 2 749
- 823
- 186
- 83
- 70
- 63
- 35
- 31
- 30
OPINIE i DYSKUSJE
„Upiór opery” Gastona Leroux to świetna, wciągająca lektura napisana niesamowitym stylem, co wyróżnia ją na tle klasyków literatury grozy. Zazwyczaj są one napisane ciężkim do przetrawienia językiem oraz archaicznym stylem, który skutecznie utrudnia mi czytanie i odbiera całą przyjemność z lektury, nawet jeśli sama treść potrafi mnie zaciekawić. Tak było w przypadku osławionego, niedawno przeze mnie przeczytanego „Drakuli” Brama Stokera. Tu zostałam mile zaskoczona, bo lekkość narracji „Upiora Opery: robi wrażenie. Powieść jest krótka, bardzo szybko się ją czyta, a co najważniejsze - wciąga bez reszty. Co prawda czasem miewałam momenty, kiedy nie wiedziałam, co się dzieje; nie umiałam sobie wyobrazić tego, co właśnie przeczytałam czy zwyczajnie nie wiedziałam, skąd jakaś postać się w tym miejscu wzięła, ale nie wiem, czy wina leży po stronie autora czy tłumacza - nie ufam tłumaczeniom wykorzystywanym przez wydawnictwo Hachette.
„Upiór opery” Gastona Leroux to świetna, wciągająca lektura napisana niesamowitym stylem, co wyróżnia ją na tle klasyków literatury grozy. Zazwyczaj są one napisane ciężkim do przetrawienia językiem oraz archaicznym stylem, który skutecznie utrudnia mi czytanie i odbiera całą przyjemność z lektury, nawet jeśli sama treść potrafi mnie zaciekawić. Tak było w przypadku...
więcej Pokaż mimo toPrzez pierwsze 1/3 książki akcja rozwija się ślamazarnie, ciekawe opisy są przeplatane ckliwymi wstawakami a'la romans co nieco trąci dziś myszką i wybija czytelnika z rytmu i nastroju grozy. Później jednak mamy więcej z powieści gotyckiej/grozy i wtedy rzeczywiście widać czym zachwycali się twórcy inspirujący się do dzisiaj tą powieścią. Polecam wszystkim lubującym się w powieści gotyckiej i książkach grozy w stylu retro...a także wszystkim tym, którzy chcą poznać historię sławnego "upiora" z paryskiej opery...
Przez pierwsze 1/3 książki akcja rozwija się ślamazarnie, ciekawe opisy są przeplatane ckliwymi wstawakami a'la romans co nieco trąci dziś myszką i wybija czytelnika z rytmu i nastroju grozy. Później jednak mamy więcej z powieści gotyckiej/grozy i wtedy rzeczywiście widać czym zachwycali się twórcy inspirujący się do dzisiaj tą powieścią. Polecam wszystkim lubującym się w...
więcej Pokaż mimo toBrak mi słów, żeby opisać moje odczucia wobec książki. Została mi polecona, przeczytałam i zakochałam się. Widziałam wcześniej film, ale mimo pięknej oprawy nie oddaje nawet w 1 % tego, co opisał Gaston Leroux. Książka wzrusza o 100% bardziej , emocje są bardziej intensywne, a na ramionach pojawiają się ciarki. Czegoś takiego szukam nabywając kolejne książki, tutaj to znalazłam i będę wracać do Upiora Opery jeszcze nie raz ...
Brak mi słów, żeby opisać moje odczucia wobec książki. Została mi polecona, przeczytałam i zakochałam się. Widziałam wcześniej film, ale mimo pięknej oprawy nie oddaje nawet w 1 % tego, co opisał Gaston Leroux. Książka wzrusza o 100% bardziej , emocje są bardziej intensywne, a na ramionach pojawiają się ciarki. Czegoś takiego szukam nabywając kolejne książki, tutaj to...
więcej Pokaż mimo toKlimatyczna opowieść zawierająca w sobie elementy historii gmachu paryskiej opery, która tętni, oddycha i żyje własnym życiem. Na tle tego urokliwego miejsca, dochodzi do niepokojących wydarzeń: to spada żyrandol, a to odnaleziono martwą postać, słychać dziwne głosy, albo jakiś cień przemieszcza się niepostrzeżenie. Społeczność opery musi zaakceptować obecność upiora. Upiór ten, zdaje się być tyranem, ale ostatecznie autor sam pozwoli czytelnikowi wydać na nim osąd. Oczywiście pojawia się wątek miłosny, który popycha całą historię w ekscytujące, nieoczekiwane a czasem niepokojące rejony. Warto przeczytać, zauroczyć się i dać zgubić w licznych arteriach nie tylko korytarzy słynnej opery, ale także skomplikowanych ludzkich relacji.
Klimatyczna opowieść zawierająca w sobie elementy historii gmachu paryskiej opery, która tętni, oddycha i żyje własnym życiem. Na tle tego urokliwego miejsca, dochodzi do niepokojących wydarzeń: to spada żyrandol, a to odnaleziono martwą postać, słychać dziwne głosy, albo jakiś cień przemieszcza się niepostrzeżenie. Społeczność opery musi zaakceptować obecność upiora. Upiór...
więcej Pokaż mimo toKlasyka literatury nosząca znak swoich czasów, a jednak wciąż zachwyca. Pełna tajemnic, uczuć i ciekawych, chociaż nie do końca bardzo wyrazistych postaci, wciąga i zaskakuje.
Autor prowadzi czytelnik po sznurku, nie odkrywa kart zbyt wcześnie, aż do wielkiego finału. Obecnie bardzo szybko możemy się domyślić wielu kwestii, ale to w cale nie zabiera przyjemności z lektury, nawet gdy zna się zakończenie.
Czy polecam? Zdecydowanie, nawet jeśli zna się adaptacje filmowe.
Klasyka literatury nosząca znak swoich czasów, a jednak wciąż zachwyca. Pełna tajemnic, uczuć i ciekawych, chociaż nie do końca bardzo wyrazistych postaci, wciąga i zaskakuje.
więcej Pokaż mimo toAutor prowadzi czytelnik po sznurku, nie odkrywa kart zbyt wcześnie, aż do wielkiego finału. Obecnie bardzo szybko możemy się domyślić wielu kwestii, ale to w cale nie zabiera przyjemności z lektury,...
Nie potrafię ocenić. Bo z jednej strony to jest bardzo zła książka, ale mam wrażenie, że Leroux doskonale wiedział co pisze i dlaczego tak. Wytrawny dziennikarz z założenia produkował powieści brukowe żeby dobrze zarobić schlebiając niewyrafinowanym gustom, ale trzeba też docenić jak mocno historia Eryka wgryzła się w powszechną świadomość. Abstrahując od prostego i przeładowanego wykrzyknikami języka ta opowieść rezonuje w czytelnikach do dziś i do dziś inspiruje - od Pratchetta począwszy a na musicalu Lloyda-Webbera poprzez liczne ekranizacje skończywszy.
Nie potrafię ocenić. Bo z jednej strony to jest bardzo zła książka, ale mam wrażenie, że Leroux doskonale wiedział co pisze i dlaczego tak. Wytrawny dziennikarz z założenia produkował powieści brukowe żeby dobrze zarobić schlebiając niewyrafinowanym gustom, ale trzeba też docenić jak mocno historia Eryka wgryzła się w powszechną świadomość. Abstrahując od prostego i...
więcej Pokaż mimo toŁadna i smutna historia. Bardzo sprawnie opowiedziana. Niesamowity klimat.
Świetne tłumaczenie - dla współczesnego czytelnika, wraz z przypisami. Piękne, ilustrowane wydanie Vespera.
Ładna i smutna historia. Bardzo sprawnie opowiedziana. Niesamowity klimat.
Pokaż mimo toŚwietne tłumaczenie - dla współczesnego czytelnika, wraz z przypisami. Piękne, ilustrowane wydanie Vespera.
Nad ponadczasowością literatury można by debatować godzinami. Czy ładne brzmienie określenia "literatura ponadczasowa" jest gwarantem jego prawdziwości?
Czy śmieszą nas te rzeczy, które śmieszyły antycznych dramatopisarzy? Czy te same sztuczki literackie wprawiają nas w zachwyt?
Niezmiennie, nieprzerwanie, od zarania dziejów?
Nie.
Ale istnieją historie, które odkrywane po latach, wciąż kiełkują w sercach i umysłach swoich czytelników, by rozkwitnąć w pełnej krasie i rosnąć w ogrodzie ich pamięci przez lata... a "Upiór Opery" należy właśnie do jednej z nich
Choć jest to gotycka powieść, klasyka grozy z początku XX wieku, jej humor przetrwał upływ czasu (i nie jest to żadne wyolbrzymienie z mojej strony). Mroczna i tragiczna historia tytułowego upiora w satyrycznym ujęciu, sprawiła mi prawdziwą przyjemność, zaspokajając mój książkowo-molowy głód.
Dramatyzm dialogowy niczym u Oscara Wilde'a, nieszczęśliwości bohaterów jak u Zafóna... Znalazłam książkę dla siebie.
Choć nie przypadło mi do gustu rozwiązanie zagadki przez postać Persa, "Upiór Opery" z pewnością niejednokrotnie będzie przeze mnie tutaj wspominany. Uwielbiam książki, które swoją narracją sprawiają wrażenie legend.
"Upiór Opery" idealnie nada się dla osób, które kochają groteskowość, realizm magiczny lub autoironiczny tragizm Czytało mi się ją lekko, a jednocześnie hipnotycznie... o miłości w surrealistycznym wydaniu (nieprzesłodzenie). Polecam‼️
Nad ponadczasowością literatury można by debatować godzinami. Czy ładne brzmienie określenia "literatura ponadczasowa" jest gwarantem jego prawdziwości?
więcej Pokaż mimo toCzy śmieszą nas te rzeczy, które śmieszyły antycznych dramatopisarzy? Czy te same sztuczki literackie wprawiają nas w zachwyt?
Niezmiennie, nieprzerwanie, od zarania dziejów?
Nie.
Ale istnieją historie, które odkrywane...
Powieść "Upiór w Operze" wywarła na mnie duże wrażenie, na kilku poziomach. Sądzę, że jest to przede wszystkim opowieść o człowieku odrzuconym przez społeczeństwo, ale odkryłam w niej również wiele innych motywów, czy nawiązań. Postać Eryka jest bardzo niejednoznaczna i niezwykła, łącząca w sobie sprzeczne cechy.
Ta historia została opowiedziana pięknym stylem, w ciekawy sposób przeplatając narracje kilku postaci. W niektórych momentach znakomicie budowane jest napięcie. Myślę, że świetne jest także to odkrywanie po trochu całej tajemnicy. Zachwycił mnie też sam budynek opery, ukazany w powieści. Chciałabym kiedyś odwiedzić ten prawdziwy. Troszkę zawiodło mnie tylko zakończenie, ale nie wpływa to na moją ocenę całości.
Powieść "Upiór w Operze" wywarła na mnie duże wrażenie, na kilku poziomach. Sądzę, że jest to przede wszystkim opowieść o człowieku odrzuconym przez społeczeństwo, ale odkryłam w niej również wiele innych motywów, czy nawiązań. Postać Eryka jest bardzo niejednoznaczna i niezwykła, łącząca w sobie sprzeczne cechy.
więcej Pokaż mimo toTa historia została opowiedziana pięknym stylem, w ciekawy...
Książka ponadczasowa opowiadająca o pięknej miłości, cierpiącym mężczyźnie oraz o dziejach Opery Paryskiej. Jeśli kogoś interesuje świat opery to na pewno będzie to książka dla niego! Dużo opisów, przejść, z którymi nie zawsze dało się połapać jednak miało to też swój urok. Książka miała szybkie tempo i czytało się ją naprawdę dobrze. Szczerze nie mogłam się od niej oderwać i tylko chciałam czytać dalej, by poznać dalsze losy bohaterów.
Książka ponadczasowa opowiadająca o pięknej miłości, cierpiącym mężczyźnie oraz o dziejach Opery Paryskiej. Jeśli kogoś interesuje świat opery to na pewno będzie to książka dla niego! Dużo opisów, przejść, z którymi nie zawsze dało się połapać jednak miało to też swój urok. Książka miała szybkie tempo i czytało się ją naprawdę dobrze. Szczerze nie mogłam się od niej oderwać...
więcej Pokaż mimo to